Trampoty s kolem

13. srpna 2015 v 21:10 | Matty |  Životní trapasy
No, jak už to bývá, když vstáváte do práce, musíte ráno už strašit v půl páté, abyste se na šestou dostali do práce. A protože dosud nemám řidičák a budit někoho v tuhle hodinu se žádostí o odvoz do zaměstnání by se rovnalo regulérní sebevraždě, musím do práce na kole. Jenže cesta vede v poslední části kolem jezera po šotolině a kamíncích, a z toho plynou jisté problémy.

Abych se vyjádřil úplně přesně, moje problémy začaly ještě před oficiálním zaškolením dvě stě mestrů od Chánova (tak říkáme místu, kde se shromažďuje cikánská sebranka z celého okolí, byť se to jmenuje jinak). Už noc před tím jsem nacpal vše potřebné do jedné tašky, ale ke svému velkému vzteku jsem zjistil, že mi ten náklad jednoduše převažuje kolo. Takže od té doby do práce jezdím se dvěma batohy, jedním na zádech a druhým na nosiči, což je leda o tom zlomit si záda. Jsem rád, když se na konci dne ještě dokážu ohnout.

No, první pořádný problém nastal (kupodivu) teprve před několika dny. Jako obvykle jsem ráno dojel do práce a nechal kolo u maringotky. Odpoledne se chci jako normálně vrátit, ale najednou se mi zadrhává zadní kolo. Zkoumám, co to může být, ale ničeho si nevšimnu. Brzdy jsou v pořádku, ale kolo nejede, co to kurňa je...? Asi bych potřeboval silnější brýle, protože asi až po kilometru jsem si uvědomil, že jedu na prázdném kole a mám namotanou duši na přehazovačce. Zavolám na lékařskou komoru a budu si stěžovat na mojí očařku. Takže zpátky k maringotce a volat o odvoz. Kromě toho je duše kola vhodná leda na vhození do popelnice, protože je na cáry. U měnění jsem se zasekl asi na hodinu, než jsem odřezal tu pitomost zamotanou do přehazovačky a sundal kolo. To mi ještě k dokonalosti chvíle spadlo na nohu. Bude to přinejmenším dvojitá fraktura palce. Aspoň mám výmluvu, proč přijedu pozdě do práce. Těžko říct, proč se tyhle pitomé náhody stávají jen mě. Asi se na mě ten nahoře zlobí, že jsem se nechal pokřtít na tak hloupý jméno (radši ho tu nebudu vypisovat, nebo padnete smíchy...) Kolo jsem vyměnil a nafoukl, ale tím problémy zdaleka nekončily. Kolo ještě po kdejakém příbuzenstvu, nejméně sedmnáct let staré, to už není v nejlepší kondici... Takže mi odešla i přehazovačka. To už jsem myslel, že mi z toho jebne. Příště jedu autem s kamarády brigády, kteří iž jsou šťastnější než já. Jezdit po dnešních silnicích je sice o hubu, ale pořád je to lepší než řešit tyhle potíže s kolem. Nebo to prostě vyřeším po česku a ožeru se v hospodě. Na věk už se dneska stejně nikdo neptá a barmani jsou rádi, že tu svojí dvanáctku bez pěny mají ještě komu prodávat. S půltuctem piv v sobě už mi bude všechno jedno. I tom jestli vůbec dojedu. Asi ne. Spíš budu potom vyspávat někde v křoví nebo na záchytce. A kolo bude tak na maděru, že už ho prostě vyhodím do popelnice celé. Ať si na něm zajezdí nějaký cikán z Chánova, to už je mě jedno.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.