Neuvěřitelný cestovní den

8. ledna 2018 v 21:11 | Matty |  Cestování
Cestování bývá někdy skutečný balzám na nervy a někdy taky prostředek k tomu, jak o ty nervy hodně rychle přijít. Častěji to bývá spíš ta druhá možnost, a dneska to byla tedy šílenost na entou. Sami uvidíte, že něco takového, co se povedlo nám, to se jen tak nevidí. Říká se, že nějaké ty náhody a nehody k cestování opravdu patří, ale tohle je skutečně extrém.

Všechno to začalo vlastně docela malicherně. Ze Sokolova do Chebu to šlo v pohodě. Jenže pak se začaly problémy kupit. Co kupit. To nebyla kupa, to byla tsunami. V posledních hodinách docela slušně foukalo a někde mezi Mariánskými Lázněmi a Kynžvartem to porazilo strom na koleje. Pochopitelně vlak v Chebu stál. Původní zpozdění, které průvodčí ohlásil, bylo 15 - 20 minut. Po pětačtyřiceti minutách ohlásil průvodčí, že vlak nikam nejede. Odkudsi zepředu z mého vagonu se ozvalo "Drž hubu!" a všichni cestující naštvaně vystoupili. Dále nám řekli, že do Mariánských Lázní nás zaveze náhradní bus a že tam se uvidí, co dál. Ve zkratce, ten bus byl tak přecpaný, že lidi dokonce stáli. Kolem mě se neřešilo nic jiného, než jak se pojede dál. Nikdo nic nevěděl s jistotou, tak jsem nahodil IDOS a přispěl se svojí troškou do mlýna. V Mariánkách jsme se dozvěděli, že pro nás připravili spěšný vlak do Plzně. Spěšný vlak přes všechny prdele - jak tomu říká Káťa - u kterého patnáct minut čekáme, než se otevřou dveře. Tak jsem si z toho na nádraží dělal se dvěma pány legraci a docela dobře jsme se u toho bavili. A řekl bych, že i všichni kolem nás. A ve vtipech jsme pokračovali i cestou do Plzně, takže nálada ve vlaku byla i přes atmosféru a vyloženě přecpaný jednovagónový motorák docela příjemná.

V Plzni, odkud jsem měl pokračovat do Prahy, jsem se dozveděl, že má vlak 30 minut zpoždění - jel z Chebu - a mně tak vyšlo, že mám v Praze 6 minut na to, abych stihl další vlak. Na nádraží, kde by se ztratil i místní bezdomovec. Ale čirou náhodou jsem se sešel v kupé se dvěma staršími dámami a vyšlo nám, že všichni musíme jet až na Moravu. Také nám ale vyšlo, že jediný možný vlak je soukromý LEO Express a na ten nemáme lístky. A další jede až za dvě hodiny. Podotýkám, že v tu dobu bylo už sedm večer. V tu dobu bych byl někde u Pardubic... A tak jsme si dupli, zavolali průvodčího a ten nám zařídil, že v Praze na nás bude zhruba 15 minut čekat Pendolino. To Pendolino, kterým jsme měli jet už původně a které poslali mezitím oklikou přes Ústí nad Labem do Prahy. A tak jsme v Praze vyskočili z vlaku a hnali se ozlomkrk na jiné nástupiště. Dámám bylo přes padesát a obě měly kufr, já táhl batoh a desetikilovou tašku, a v tomhle složení jsme si střihli takového půl kilometru k poslednímu vagonu Pendolina. V rychlíkovém tempu, podotýkám. Když jsme se tam dostali, neodpustil jsem si poznámku, že tohle by mělo být trestné... A vrcholnou ironií bylo, že v celém vagonu jsme nakonec byli jen my tři. Ostatní asi nedoběhli nebo se usídlili někde jinde. To už na nás bylo za celý ten den opravdu moc. Tak jsme si počkali na slečnu s občerstvením a všichni si koupili pivo, abychom tu dřinu něčím spláchli. S oběma dámami, se kterými jsme se během té krátké cesty vážně spřátelili, jsem opustil v Olomouci. Když jsme neplánovaně zastavili o zastávku dřív - ani nevím, kde - musely mě sice ještě chytat, abych nevystoupil už tam, ale nakonec jsem se dostal do cíle. To bylo o čtvrt na jedenáct večer. Ještě mě ale čekal jeden problém. No, dva. Chytit MHD na kolej a pak se tam vůbec dostat. Před Vánoci, v tom spěchu, který jsem vám tu líčil, jsem ztratil klíče. Ale nevím, jestli se mi osud prostě chtěl za tenhle podělaný den odvděčit, ale klíče byly na recepci. Podle slov pana recepčního už hodně hodně dlouho. Taky se mohlo stát, že by nebyly od mého pokoje. Naštěstí ale byly. Kdyby nebyly, tak jsem ve finále ještě chudší o pětistovku za nové klíče. To už by mě z tohohle dne asi jeblo. Že jsem radši nezůstal ten den v posteli...

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 8. ledna 2018 v 21:26 | Reagovat

"Rubrika "Moje oblíbené blogy se na
blog v nejbližších dnech vrátí ve
zcela nové podobě!" - Už jsem se sebestředně postrádala. ;-) :D :-D

To bylo ale štěstí, že jste si "dupli". :-) Tohle se v ČR tak čato nestává... :-)

Mimochodem, nový kabátek se mi MOC líbí! :-)

2 Matty Matty | 8. ledna 2018 v 21:35 | Reagovat

[1]: Neboj, Dorko, rubrika bude, jen co budu mít čas zvednout se od učení :-)

3 Eliss Eliss | Web | 9. ledna 2018 v 13:40 | Reagovat

Koukám že když necestuji vlakem o nic nepřicházím :-D

4 Kocomour Kocomour | Web | 9. ledna 2018 v 14:04 | Reagovat

Páni, jsem ráda, že mě se tyhle zážitky (prozatím) vyhýbají. :D i když teď si vzpomínám na jednu dost šílenou cestu, kdy jsem jela z jihu Francie až do Prahy s nějakou portugalskou společností (a byla tam jediná, kdo nemluvil portugalsky). Zážitky nemusí být dobré, ale intenzivní! ;)

5 Leník Leník | Web | 9. ledna 2018 v 15:06 | Reagovat

To jsi měl teda "povedenej" den :D.
My jeli jednou se školou do Prahy. Měli jsme přestupovat na rychlík v Havl. Brodě. Osobák měl ale zpoždění a v tu dobu, co už měl odjíždět rychlík, tak jsme ještě pořád byli v osobáku :D. Já jsem z toho byla na větvi. Ani sedět jsem nemohla. Naštěstí spolucestující říkali, že rychlík čeká. Když už jsme konečně dojeli na nádraží, vystoupili jsme, zaznělo, že je poslední možnost nastoupit do rychlíku do Prahy. To jsme valili :D. Naštěstí jsme to stihli. Pak jsem se ptala známého strojvedoucího, jestli opravdu rychlík na osobák čeká a ten říkal, že nemusí. Podle toho, jaký je to řidič.
Uff, tak ještě, že byl dobrej :)

6 Nikky Nikky | E-mail | Web | 10. ledna 2018 v 7:23 | Reagovat

Tak to si mal teda cestovanie, čo ti vôbec nezávidím. To oproti nášmu ECčku, ktoré má ísť o hodinu rýchlejšie ako klasický rýchlik z KE do BA, ktoré meškalo hodinu a stálo v stanici, kde bežne nestojí, iba nič.

7 Luma’il Luma’il | Web | 11. ledna 2018 v 21:41 | Reagovat

To je dost zajímavý, že se to takhle zrovna sešlo. Je dobrý, že po dupnutí to zařídili, aby tam ten vlak na vás počkal. :)
Mám bohužel zkušenost s tím, že navazující vlak nečekal. Radši jezdím autobusem. :)

8 Mrtvá Duše Mrtvá Duše | Web | 13. ledna 2018 v 12:11 | Reagovat

???  :D  :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.